söndag 9 maj 2010

friskt var det inte här.

Jag sitter på jobbet och är jättesjuk, feber och sånt strunt. Den som ändå kunde säga "jag ligger hemma och är jättesjuk" eller ännu bättre "Jag är frisk". Men så är inte fallet. 13½timme med feber, kallsvett, hosta och ändå behöva le åt en bunt klagande pensionärer. Aja nu känner jag att det är jag som klagar istället, det får vi ändra på.

Som skrivet innan så har jag haft finbesök från amerikatt. Det var väldigt kul att träffa dom igen efter 3 år. Det skulle vara kul att flyga över Atlanten igen för att åka på upptäcktsfärd i staterna. Det kanske är det man ska göra efter sommaren?

Vi började i alla fall dagen mad att åka in till Kalmar. På vägen tittade vi in en snabbis i min lägenhet. Därifrån färdade vi oss vidare till byttan för grillunch, mmmmumma! mycket gott. Sen gick vi på slottet, så nu kan jag allt om vår fina stad. Efter denna givande rundtur tog vi oss vidare till domkyrkan. Där lyckades vi låsa in oss i klocktornet, så pass att vi fick slå några samtal för en räddningsexpedition. Efter några få om och men kom vi till slut ut. för att värma upp oss med lite kaffe.

Jag kommer få lite bilder från Beth från vår upptäcktsfärd som kommer hamna här.

1 kommentar:

Karin Yngman sa...

Du måste skynda dig att bli frisk, gumman!