tisdag 29 juni 2010

brödbakning och långpromenad


Åhh idag har jag varit duktig. I ottan gick jag upp för att ta tag i dagens arbete. När de timmarna på dagen, där jag får betalt för att leva, var slut tog jag tag i ett annat arbete, en DISK. Denna "DISK" var så stor att den fyllde hela mitt lilla kök. Det ena ledde till det andra och efter några om och men, var det inte bara DISKEN som var avklarad utan hela köket blänkte! och allt detta arbete bara för att smutsa ned igen (Det gjorde jag dock med nöje denna gång), för nu kan jag med gott samvete äta nybakt bröd!

Nu när dagen börjar lida mot kväller tror jag att jag ska ta mig ut på en promenad. för att bättra på min ickebränna ännu lite till.

Just det, jag har ätit jordgubbar med grädde ur mina fina nya skålar!

hoppas alla har en lika mysig sommarkväll som jag!

Inga kommentarer: